Tuesday, April 28, 2009

Langit nak runtuh ke?

Itu lah yg aku rasa. Tadik aku call la Mrs Yap tuh, tanya pasal kerja kat Impiana tuh, aku dah confident dapat, tetiba dia kata aku unsuccessful. Alasan dia? Dia kata dia nak carik org yg mmg exclusively handle HR before. Ya Allah, aku rasa mcm nak menangis time tuh. Suara aku tetiba jadik besar. Aku kena control beb. Adui. Ada aku call Cik Wazir follow up homestay kat Kuala Pilah tuh, dia kat Ipoh plak. Adui adui. Ya Allah, Kau tabahkanlah hati hambaMu yg hina nih. Seseungguhnya aku dah takdaya lagi dah. Tolong la kami suami isteri nak mencari rezeki halal.

Duit makin takder. Aku sampai terpaksa jual game aku. Aku jual Star Wars The force Unleashed, Ferrari Challenge, Soul Calibur 4 ngan Enchanted Arms. Mmg la ada yg aku tak main sangat, tapi nak beli bukan senang. Tapi aku mesti berkorban. Kalau tak kami anak beranak nak makan apa. Sesapa nak email aku yerk..atau tinggal je komen sini.
Bapak aku dah kata dia dah submit resume aku kat chairman Sime Darby, tgk kat situ pulak. Aku betul2 rasa putus asa. Susahnya nak carik rezeki halal. Aku bukannya nak merompak, tapi nak carik rezeki halal untuk family aku jer. Entahlah. Allah uji aku dgn benda nih sebab Dia tau aku boleh tahan, tapi sampai bila aku boleh tahan, Wallahualam.... Aku redha...

2 comments:

steellusion said...

tabah bro, insyallah, tuhan bagi kita pintu rezeki .... aku doakan bro berjaya.. :)

Jim Jeeb said...

tima kasih bro :)