Monday, April 13, 2009

manakah teman-teman??

aku pikir2 balik, cik wazir senyap je pasal kerja ari tuh. kerja dia lebih pada event management, aku kene la co ordinate clients punya event. di samping jaga sebuah homestay kat Kuala Pilah. dia suruh aku duduk sana, aku pon orait la, sebab free kan. tapi lepas meeting senyap je, takut gak aku.bukan apa, kerja dia lebih pada share. banyak dapat even, banyak la share. takperlah, dari takder duit. bini aku pon cakap,kalau buat betul2, mmg boleh kasik pecah la. tengok la mcm mana. kalau ada, mmg aku busy la nampaknya. nak main game pon tah tah tak sempat. lagik satu concern aku, rumah free tuh, cik wazir cakap ada anai2. alamak, buruk sgt ke? jgn la jamban kat luar, perit beb. betul2 perit. aku cukup benci jamban kat luar nih, kalo ye mmg ku gali lobang dalam rumah. tension siut. tempat tuh mcm resort dari apa yg bini aku baca, cantik la, ada waterfall sumer. tapi takkan nak melabur kat waterfall. kalo kene melabur pukul 3,4 pagi camner. tak ke haru.

aku ada gak apply kat tempat lain, tapi..entahlah. kalau nak ikutkan, aku mcm dah patah semangat. asyik rejected je. UIA pon reject, Maybank pon reject. Nak kata aku fresh, aku 5 years experience beb. adui. pening betul lah. Kadang2 aku pikir nak meniaga je. tapi aku tak nak susahkan sesapa. aku nak berdiri sendiri. tapi yelahkan, bila kita susah, yg tolong kita adalah famili kita. mana pergi kawan2 yg kita sesama kerja keras dulu. bukannya dia tak tau aku still takder kerja. dia bukan calang2 org, ada position dlm company baru kita. ada dlm facebook aku. tapi yelah, sapalah aku untuk ditolong. masa isap rokok kat bawah, aku takder. aku mana isap rokok. aku tak minum. aku tak hip, cuma team leader cabuk je.

takperlah, mcm kata mak aku, ada je rezeki tuh. Insyallah..

2 comments:

afiq said...

boleh.. aku start xde sape tolong pun!

Jim Jeeb said...

tuh la pasal bro..kita kene berdiri atas kaki sendiri..nak harap bantuan tuh takder lah...kawan ramai bro..sahabat susah nak dapat.