Thursday, December 31, 2009

OMG I am thirty

Pejam celik2, dah 30 tahun aku bernafas, well officially 26th of this month. Apa yang aku dah capai selama ini? Adakah cukup? Atau harus ditambah lagik. Dan dari segi apa pencapaikan ini di benchmark kan? Lahiriah? Jasmaniah? Entah. Itu yang aku tak berapa nak tahu. Sama ada pencapaian ini bermakna untuk aku, atau sekadar tangkap muat je. Kenapa ya?

Kronologi hidup aku dlm kira2 sepuluh2.

10 tahun = aku darjah empat time nih. Kira baru belajar Alam dan Manusia (subjek old skool nih) Time2 ni aku mmg minat giler pada pelajaran Sains, so ADM adalah satu start untuk aku. Dapat je buku teks ADM, mlm tuh jugak aku khatamkan semua. Best betul . Belajar pasal tanah, air, bumi etc. Yelah, time2 tuh citer kat TV top citer McGuyver. Pasal McGuyver nih, pakai roti sardin ngan telo bungkus pon dia buleh buat bom..huhuh! Time nih jugak, aku aktif dlm bolasepak. Wakil sekolah ngan Zon Sentul. Selalu hari Ahad aku pi training. Time tu lah aku berkenalan ngan pemain2 dari sekolah lain.

20 tahun = aku amik first bachelors aku, in English Language and Literature. Baru setahun jagung di UIAM Gombak. Time aku dulu, tempat tuh tak la cantik mcm sekarang. Dulu2 gerbang tu pon takder, pakai tong drum jer pak guard. Dan time nih juga aku mmg tiap2 malam jam ngan member2 aku. Nothing serious, cuma nak melepaskan tension study. Masa matrix, study tak la tough sangat, masa degree, baru tau langit tinggi rendah. Aku tak minum, tak merokok, takder la nak drug2 nih. Yelah, Allah tak uji aku dgn benda2 tuh, so aku tak buleh juga nak cakap. Tapi alhamdulillah.

30 tahun = ????

Its still undecided, and still open. I have a wife, a family and a huge responsibility following me. I only hope, each decision that I am going to make will benefit everybody, and its correct. I cant afford to make any mistakes now, as 30 is a benchmark that I set for myself to really step in. Ok, Minamas Indonesia in going LIVE this Monday, and I hope everything will be fine. Excelsior!

No comments: